V četrtek, 28. marca 2019, se bo Škofja Loka za nekaj ur preoblekla v antiko in postala Locopolis, fiktivna rimska naselbina. Po njej se bodo obiskovalci lahko sprehajali in izmenjevali izkušnje ter informacije v stilu živega igranja vlog (LARP). Imeli bodo tudi posebno valuto ter bodo za nekaj časa dejansko zaživeli po antično. Dogajanje je del srečanja petih slovenskih klasičnih gimnazij – gimnazij, kjer se dijaki učijo latinsko in spoznavajo antiko. Letos ga gostijo v Škofji Loki, kjer latinščino poučuje profesor Gašper Kvartič.
Zasnova srečanja
Prvi del srečanja, ki bo potekal od 10:00 do 13:00, bo sestavljalo več kot petindvajset delavnic. Na njih se bodo bojevitejši obiskovalci lahko denimo preizkusili v rokovanju z rimskim mečem. Drugi, bolj introspektivni, bodo nemara začeli globok pogovor z uličnim filozofom. Spet tretje bo hazarderska natura gnala, da bodo tvegali srečo pri rimskih kockah. Četrti, lahkovernejši, bodo kradoma stopili po ljubezenski nasvet k prerokovalki. Kdor bo želel, si bo izdelal voščeno tablico — in še mnogo več. Delavnice bodo odprte za javnost in se jim bo lahko pridružil vsak mimoidoči. Če bo odziv dober, bodo prireditelji v sodelovanju s Turističnim društvom Škofja Loka dogodek poskusili preoblikovati. Morda bo iz njega nastala redna, vsakoletna prireditev s praznovanjem antične kulture, pri kateri bodo lahko sodelovale vse slovenske klasične gimnazije.
Množično financiranje
Dogodek bodo organizatorji na prostovoljni bazi poskusili financirati na platformi Adrifund. Pridobljena sredstva bodo namenjena promociji samega dogodka in Škofje Loke. Ta bo povezana predvsem s posredovanjem rimske in klasične kulture ter programa klasične gimnazije in latinskega jezika. Čisto konkretno bo šel denar za dvig ravni posameznih delavnic in za višjo kvaliteto dogajanja ter tega, kar lahko v prihodnosti postane. Vabljeni ste, da prispevate po svojih močeh. Več informacij dobite na dogodku posvečeni spletni strani in pri Turističnem društvu Škofja Loka.
Živo igranje vlog (live action role-playing — LARP) je oblika igre, kjer udeleženci svoje like predstavljajo fizično. Igralci si prizadevajo doseči svoj cilj znotraj izmišljenega okolja, ki pa ga predstavlja resnični svet, medtem ko med seboj komunicirajo kot liki, ki jih predstavljajo. Izid določajo bodisi pravila igre bodisi končno soglasje med igralci. Prireditelji dogodka, moderatorji, skrbijo za okvir igre in pomagajo pri njenem poteku.
Prva srečanja te vrste segajo v pozna sedemdeseta leta dvajsetega stoletja. Dejavnost se je nato razmahnila v osemdesetih in se razrasla v najrazličnejše inačice. Ena od njih je igra z izobraževalnimi cilji. Izmišljene zvrsti se med seboj zelo razlikujejo in segajo od realistično modernih ali zgodovinskih do fantastičnih ali futurističnih prizorišč. Sredstva, namenjena takšni igri, so lahko minimalna, pri ambicioznejših scenarijih pa naletimo tudi na zahtevnejša prizorišča in kostume. Podobno je z velikostjo takšnih srečanj, ki segajo od majhnih zasebnih dogodkov, ta običajno trajajo nekaj ur, do velikih javnih prireditev s tisoči igralcev, ki se odvijajo po več dni.