Britanska klasična filologinja Sonya Nevin in računalniški programer Steve Simons že vrsto let sodelujeta v projektu Panoply Vase Animation Project, v okviru katerega oživljata poslikave antičnih vaz. S kratkimi animacijami, tokratna je posvečena Sapfinemu fragmentu 44, dajeta poslikavam novo življenje. Njuno delo postaja stalnica v muzejih, šolah in drugih izobraževalnih ustanovah po vsej Evropi.
Avtorica k projektu pristopa s svojim poznavanjem antične zgodovine ter s preciznim občutkom za literaturo. Vsako podrobnost skuša premisliti ter jo strokovno utemeljiti. To velja tako za izbor glasbene podlage kot denimo za izbiro različnih človeških figur glede na umetnostnozgodovinsko obdobje. Njene ugotovitve nato Steve Simons pretvori v animacijo.
V članku, ki je objavljen v novi številki revije Clotho, Sonya Nevin opisuje ustvarjanje animacije na podlagi ohranjene antične grške posode tipa hydria. Vazna poslikava upodablja Sapfo z liro. Animacija pesnici omogoča gibanje, ubiranje strun, igranje na inštrument. Ob tem se pojavijo verzi iz njene pesmi, iz fragmenta 44, spremljajo pa jih geometrično oblikovani liki, ki ponazarjajo vsebino tega fragmenta. Glasba, ki dopolnjuje animacijo, je nastala ob izvirniku in predstavlja melodijo, ki bi lahko spremljala izvajanje takšnih pesmi. Animacija je skupaj z izvirno vazo na ogled v varšavskem Narodnem muzeju. Animacija Sapfinega fragmenta 44 je ena od petih, ki nastajajo v okviru širšega projekta »Naše mitično otroštvo …« Projekt financira evropska raziskovalna agencija ERC in raziskuje vlogo rimske in grške antike v otroški in mladinski kulturi po vsem svetu.
Članek opisuje postopek nastanka ter utemeljuje odločitve, do katerih je prišlo pri animaciji. Ob tem predlaga več možnosti za vključevanje končnega izdelka, ki je zelo prilagodljiv učni pripomoček, pri pouku na različnih stopnjah izobraževanja.
Članek je v celoti na voljo na spletni strani revije Clotho.